Meet up #2: ChatGPT a inne narzędzia…z czego korzystać? 

25 kwietnia 2023, godz. 13.00

Cyfrowych rozwiązań opartych o działanie sztucznej inteligencji jest coraz więcej. Korzystamy z nich w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Ostatnie miesiące w mediach na całym świecie zdominował temat ChatGPT, który w rekordowo krótkim tempie osiągnął ogromną popularność. Postanowiliśmy więc zapytać specjalistów od wyszukiwania informacji o ich obserwacje i doświadczenia:

  • Jak ChatGPT może przydać się w researchu?
  • Na co uważać gdy korzystamy z ChatGPT?
  • Jakich narzędzi nie zastąpi nam ChatGPT?
  • Jak na wyszukiwanie wpływają ostatnie zmiany w wyszukiwarkach Google i Bing?
  • Z jakich narzędzi opartych o AI korzystać w analizie informacji?
  • Gdzie szukać nowych narzędzi?

W rozmowie udział wezmą:

  • Alicja PawłowskaMa duszę analityka, świetnie czuję się w pozyskiwaniu informacji i w ich analizie. Specjalizuję się w wyszukiwaniu informacji z open-source intelligence (OSINT) i z mediów społecznościowych (SOCMINT). Umiejętności te rozwinąła m.in biorąc udział w międzynarodowych zawodach OSINT CTF jako uczestnik i sędzia. Pasja do odkrywania nieodkrytego jest tym, co napędza ją w pracy.
  • Patrycja Hrabiec-Hojda – Założycielka Infobrokerska.pl – najstarszej firmy szkolącej z researchu oraz współtwórczyni markethub.pl – agencji badawczej. Trener OSINT i kompetencji cyfrowych. W branży infobrokerskiej pracuje od 2006 roku. Prowadziła zajęcia na polskich uczelniach, m.in. Krajowa Szkoła Administracji Publicznej i Uniwersytet Jagielloński. Autorka książki „Google hacking” oraz bloga infobrokerka.pl. Prowadzi szkolenia dla biznesu i administracji publicznej z zakresu wyszukiwania i weryfikacji informacji. Współautorka standardów dla zawodów „broker informacji” oraz „specjalista zarządzania informacją” przygotowanych dla Ministerstwa Pracy. Członek Stowarzyszenia Profesjonalistów Informacji. Przeszkoliła pracowników z takich firm i instytucji jak PwC, PGNiG, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Kancelaria Senatu, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, UOKiK, Komenda Główna Policji i wielu innych. Redaktor naczelny portalu rynekinformacji.pl
  • Daniel Mider – Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce (2008 – doktorat summa cum laude, 2018 – habilitacja). Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej, adiunkt w Kataderze Socjologii Polityki i Marketingu Politycznego. Egzaminator Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych, certyfikowany informatyk śledczy. Twórca i wykładowca specjalności infobrokering polityczny. Autor licznych publikacji z zakresu socjologii Internetu, socjologii przemocy, metodologii badań oraz partycypacji politycznej. Analityk biegle posługujący się metodami ilościowymi i jakościowymi obróbki informacji. Ekspert UW w zakresie infobrokeringu i cyberterroryzmu. Od 2001 roku związany z Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, obecnie wicedyrektor. Jako kierownik zespołów badawczych oraz kierownik Pracowni Badań Telefonicznych i Internetowych przeprowadził ponad tysiąc badań ilościowych i jakościowych. Założyciel Instytutu Badań nad Człowiekiem i Społeczeństwem im. Elżbiety Mider z d. Korzun (2013).
Meet up #2: ChatGPT i inne narzędzia...z czego korzystać?